Співробітництво між Україною та ЄС у галузі охорони довкілля, боротьби зі зміною клімату

Картинки по запросу екологія

Починаючи з 1998 р. співробітництво між Україною та ЄС у сфері охорони навколишнього середовища  було спрямоване на боротьбу з погіршенням стану довкілля. Двостороння співпраця з ЄС у цій сфері переважно охоплює питання ефективного моніторингу забруднення та оцінку стану навколишнього середовища, створення системи інформування про стан довкілля, боротьби з локальним, регіональним та транскордонним забрудненням природних ресурсів, ефективне та екологічно безпечне виробництво та використання енергії, екологічної безпеки промислових підприємств, управління відходами, боротьби з впливом на довкілля сільського господарства, збереження біологічної різноманітності, раціонального використання біологічних ресурсів, а також виконання Конвенції про оцінку впливу на навколишнє середовище в транскордонному контексті (Конвенція Еспоо).

На сьогодні співробітництво між Україною та ЄС у сфері охорони навколишнього середовища регламентується Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами. Зокрема, Главою 6 «Навколишнє середовище» Розділу «Економічне та галузеве співробітництво» цієї Угоди передбачено, що сторони розвивають і зміцнюють співробітництво з питань охорони навколишнього середовища й таким чином сприяють реалізації довгострокових цілей сталого розвитку і зеленої економіки.

До основних цілей співпраці України та ЄС у згаданій сфері слід віднести розвиток всеосяжної стратегії у сфері навколишнього середовища, яка включатиме заплановані інституційні реформи; розподіл повноважень природоохоронних органів на національному, регіональному та місцевому рівнях; процедури прийняття рішень та їх виконання; процедури сприяння інтеграції природоохоронної політики в інші сфери політики держави; визначення необхідних людських і фінансових ресурсів;  розвиток галузевих стратегій в галузях покращення якості повітря; якості води та управління водними ресурсами; управління відходами та ресурсами.

Згідно з Додатком ХХХ до Угоди, Україна має адаптувати своє законодавство до 26 директив та 3 регламентів ЄС у таких секторах:

  • управління довкіллям та інтеграція екологічної політики у інші галузеві політики,
  • якість атмосферного повітря,
  • управління відходами та ресурсами,
  • якість води та управління водними ресурсами, включаючи морське середовище,
  • охорона природи,
  • промислове забруднення та техногенні загрози,
  • зміна клімату та захист озонового шару,
  • генетично модифіковані організми.

У рамках адаптації законодавства України до норм ЄС вже є відчутний результат.

  • Верховною Радою України прийнято Закон України «Про оцінку впливу на довкілля», що дає можливість втілити прогресивну, оновлену та про європейську модель оцінки впливу на довкілля відповідно до вимог  Директиви 2011/92/ЄС про оцінку впливу окремих державних і приватних проектів на навколишнє середовище, а також Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку», який враховує вимоги Протоколу про Стратегічну екологічну оцінку, а також Директиви 2001/42/ЄС.
  • Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження інтегрованих підходів в управлінні водними ресурсами за басейновим принципом», яким запроваджені правові засади інтегрованого управління водними ресурсами за басейновим принципом відповідно до Водної рамкової Директиви 2000/60/ЄС. Також цим законом запроваджено правові основи для впровадження Директиви 2007/60/ЄС про оцінку та управління ризиками затоплення.
  • Верховною Радою України ухвалено Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про питну воду та питне водопостачання», яким встановлюватимуться правові засади імплементації окремих положень Директиви 98/83/ЄС про якість води, призначеної для споживання людиною та Директиви 91/271/ЄЕС про очистку міських стічних вод.
  • В рамках співробітництва в галузі охорони і сталого розвитку басейну річки Дністер, ВРУ ухвалено Закон України «Про ратифікацію договору між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Молдова про співробітництво в галузі охорони і сталого розвитку басейну річки Дністер». Це – перший транскордонний басейновий договір, спрямованим на розвиток партнерства між державами щодо запровадження інтегрованого управління водними ресурсами.
  • Розпорядженням Кабінету Міністрів України схвалено Національну стратегію управління відходами в Україні на період до 2030 року, яка є концептуальним документом, що включає: опис проблем та сучасний стан у цій сфері, цілі та принципи політики, вплив відходів на суспільство, заходи, які направлені на поводження з відходами, зміни, які необхідно ввести у законодавчу систему України та структуру влади, а також їх фінансові наслідки. Стратегія містить розділи по окремим категоріям відходів: муніципальні відходи (зокрема, зелені відходи, біовідходи, відділення відходів з полігонів, що біологічно розкладаються, специфічних фракцій відходів), промислові відходи, будівельні відходи, небезпечні відходи, відходи сільського господарства, специфічні види відходів. Наразі Мінприроди працює над розробкою Національного плану дій щодо управління відходами.
  • Верховною Радою ухвалено Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони тваринного світу», а також Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо імплементації європейських екологічних норм про охорону середовища рідкісних видів тварин і рослин”, метою яких є  захист від знищення середовища перебування (зростання) видів тваринного та рослинного світу, занесених до Червоної книги України.
  • На виконання Рамкової конвенції про охорону та сталий розвиток Карпат Верховною Радою ухвалено Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони пралісів згідно з Рамковою конвенцією про охорону та сталий розвиток Карпат“, який забороняє рубки лісу в пралісах, вводить адміністративну відповідальність за знищення та пошкодження пралісів.
  • З метою формування ефективної внутрішньої кліматичної політики, розпорядженням Кабінету Міністрів України було схвалено Концепцію реалізації державної політики у сфері зміни клімату на період до 2030 року, яка стала першим за багато років цілісним нормативним документом, який покликаний вдосконалити і систематизувати поточну політику у сфері зміни клімату, та передбачає розробку Стратегії низьковуглецевого розвитку та Стратегії адаптації до зміни клімату.
  • Наразі Мінприроди веде активну роботу щодо впровадження системи моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів в Україні. Зокрема, у процесі розробки проект Закону України “Про системи моніторингу, верифікації та звітності щодо викидів парникових газів” (відповідно до Директиви2003/87/ЄС про встановлення схеми торгівлі викидами парникових газів у рамках Співтовариства).

Наразі тривають консультації зі стороною ЄС щодо набуття Україною в майбутньому статусу партнера в Європейському агентстві з питань довкілля та приєднання України до проектів програми ЄС Life+.

 

За інформацією
ukraine-eu.mfa.gov.ua

Comments are closed.

Інвестиційна карта Черкаського району

Рада регіонального розвитку – 2019

До уваги громадян!

Управління Державної казначейської служби України у Черкаському районі Черкаської області у період із 05 по 12 березня 2019 року здійснює зміну розташування та буде знаходитись за адресою: м. Черкаси, вул. О. Дашкевича, 23 (приміщення ГУ ДКСУ у Черкаській області, будівля колишнього НБУ).

Вхід тільки по перепустках!

Квітень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Бер    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930