Державна служба в Україні

Державна служба – професійна діяльність осіб, які займають посади в державних органах та їх апараті щодо практичного виконання завдань і функцій держави та одержують за це заробітну плату за рахунок державних коштів.

Ознаки державної служби

Ознаки державної служби: 1) це різновид державної, суспільно-корисної діяльності; 2) здійснюється на професійній основі особами, які займають посади в державних органах та їх апараті; 3) спрямована на практичне виконання завдань і функцій держави; 4) за виконану роботу особи одержують державну платню за рахунок державних коштів.

Види державної служби

Загальноприйнятим визнається поділ державної служби на цивільну (іноді її визначають як загальнофункціональну) та мілітаризовану.

Поняття цивільної державної служби

Цивільна державна служба пов’язується з виконанням однотипних функцій загального, галузевого та міжгалузевого характеру без виділення принципової специфіки (переважно це служба в апараті органів державної виконавчої влади).

Поняття мілітаризованої державної служби

Мілітаризована державна служба має багато особливостей, які відображені в нормативно-правових актах, що визначають статус відповідного державного органу (служба в органах внутрішніх справ, Міністерства оборони України, Служби безпеки України, податкових, митних органах та органах, які здійснюють охорону кордонів тощо). До мілітаризованої служби також відносять службу в інших органах виконавчої влади, де встановлені спеціальні звання – Міністерстві інфраструктури України, Антимонопольному комітеті тощо.

Загальні принципи державної служби

Державна служба в Україні ґрунтується на таких основних принципах: служіння народу України; демократизму і законності; гуманізму і соціальної справедливості; пріоритету прав людини і громадянина; професіоналізму, компетентності, ініціативності, чесності, відданості справі; персональної відповідальності за виконання службових обов’язків і дисципліни; дотримання прав та законних інтересів органів місцевого і регіонального самоврядування; дотримання прав підприємств, установ і організацій, об’єднань громадян. Перелічені принципи належать до групи загальних принципів державної служби, закріплені у Законі “Про державну службу”, і постають вихідними, основними, керівними положеннями, правилами, на яких базується система державної служби, їх практична значимість полягає у втіленні цих засад як важливих елементів професійної свідомості державних службовців у їх щоденній діяльності.

Організаційно-функціональні принципи державної служби

  • єдність системи державної служби (єдина державна політика, єдина законодавча база, єдина централізована система у цій сфері);
  • принцип політичної нейтральності (участь у політичній та громадській діяльності лише поза межами службових обов’язків та робочого часу);
  • принцип рівності доступу до державної служби;
  • принцип ієрархічності системи державної служби (чітко встановлена підлеглість нижчих органів та посад державної влади вищим, виконавча дисципліна);
  • принцип стабільності кадрів державної служби (зміна керівника не може бути підставою для припинення державної служби, крім державних службовців патронатної служби);
  • принцип системи заслуг (прийняття на службу та її проходження здійснюється на підставі ділових та особистих якостей, компетентності та кваліфікації).

Саме ці принципи визначають організаційні засади функціонування інституту державної служби.

No votes yet.
Please wait...

Comments are closed.

Інвестиційна карта Черкаського району

Січень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Гру    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031